6 Ekim 2008 Pazartesi

Pseudotropheus demasoni bakımı

Demasoni 1994 yılında malawi gölünde keşfedilmiş yeni bir balık. Cüce çikletler grubundan sert karakterli küçük bir çiklet türü. Ben sadece 1 yıldır bu ailenin 11 ferdine bakıyorum. Aldığında 1 cm kadardılar, ancak 7-8 ay içinde yetişkin boyuna erişiyorlar.Demasoniler için tavsiye edilen su kimyası şöyle ;PH : 7.6-8.6 (Ben İstanbul musluk suyu kullanıyorum. Ph:7.4 civarında. Bİraz düşük kalıyor ancak çok problemde yaratmıyor.)Sıcaklık : 26-28 (Kışın farkedemediğim bir elektrik arızası yüzünden 3 gün boyunca 10 derecede kaldılar ve bunu atlattılar. Sadece harekleri çok yavaşladı.),Beslenme : Otçul, ben Sera nın VIPAN ve FLORA yemlerini sabah akşam ayrı ayrı veriyorum. Yavrularada çekinmeden verebilirsiniz.Bu balık oldukça hızlı yüzen bir balık. Bazen birbirlerine çok sert olabliyorlar. Huzurlu bir akvaryum için erkek Demasoni sayısının 1-2 fazla sayıda mağara şart. Bu mağaraları çok basit şeylerden elde edebilirsiniz. Dekoratif kaygılarınız yoksa beşiktaş üst geçidinin altında bir porselen tezhagı var, orda çeşit çeşit diş fırçalıklar var. Demasoniler genelde bu diş fırça sapları için açılmış deliklerden girebilsede siz pense ile 2 deliği bir yapıp girişleri büyütebilirsiniz. Bunu yaptığınızda her erkek kendine bir mağara seçecek ve ortada görünüp alfa erkeğin canını sıkmayacaktır.Alfa erkek genelde kendi bölgesinde saldırgandır. Diğerlerinin bölgesinde biraz alttan almayı bilir. Ancak dediğim gibi kendi bölgesinde daha önce bir erkeği oldukça kötü yaralağını ve bir vatozu öldürdüğüne şahit oldum. Şuan kadar 4 defa vatoz aldım. 3 tanesini öldürdüler. sonuncusunu özellikle 10 cm üstünde büyük bir vatoz aldım. 2 haftadır yaşıyor. Arada bir vursalarda , galiba büyüklüğünden biraz çekiniyorlar. İlk başlarda vatoz almıyordum, aç vatozların balıklarını nasıl yediklerini daha önce gördüm. Vatozlar geceleri hiçte yavaş balıklar değildir. Sırt üstü yatararak üstünden yavaş yavaş geçen bir balığa yapışabilir ve onu öldürebilirler. Ancak demasoniler vatozu pek takmıyorlar aksine asıl demasoniler vatoz için tehlike arz ediyororlar.İlk yavrularımı 2 ay önce aldım. Daha öncede yumurtlamışlardı ama acemi anler sanırım yumurtaları yuttu ve yavrular doğmadı. Yavrular kendini korumak için köşe bucak saklansalarda ben onları toplayıp yavruluğa attım. kısa bir süre sonrada ana havuza salacağım. Şuanda da 1 dişinin ağzında yumurtalar var ve 1 hafta içinde yavru bekliyorum.

Alıntı;

.. Kültür Mantarı

Hiç yorum yok: